יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

מעצבים עם סגנון

בשנים האחרונות, אנו עדים לשימוש רב במילה 'סגנון' בעיצוב הבית וישנם אנשים שמרגשים שהמילה "גדולה" עליהם
במיוחד שהם שומעים את צירוף המילים Home Styling.

אז נכון, רבות דיברו על ההבדלים בין עיצוב פנים להלבשת הבית - Home Styling  ועדין, הרבה אנשים מתבלבלים בין שני המושגים פרט אחד חשוב מפריד בניהם והוא חלוקת החלל מחדש שבהלבשת הבית לא עושים ובעיצוב פנים עושים.      ויחד עם זאת, עדיין הרבה חושבים שלבחור רהיטים ולשים כמה כדים בסלון זה נחשב כהלבשת הבית - Home Styling,
 אז זהו, שממש לא!

המילה Styling  מתייחסת לסגנון אישי, כפי שמלבישים אישה לפי מבנה גופה וטעמה האישי כך, אני כסטייליסטית תפקידי הוא למצוא את הסגנון האישי של הדיירים ולסגנן את ביתם בהתאם לצורת החלל הקיימת .
מניסיוני בתחום, יש לקוחות שיודעים בדיוק מה הם רוצים ואז, התהליך הרבה יותר קל וזורם.
וישנם לקוחות שבירור הסגנון אינו קל עבורם ושם נדרשת עבודה של תחקור עד שמגיעים לתוצאה שנוחה להם ומייצגת את מי שהם.


עבודה שלי עם וואשי טייפ 


הרבה אנשים חושבים ש'אין להם סגנון' אז, אני רוצה לשלוח מסר של הרגעה לכל אחד מאיתנו יש סגנון, בירור קצר במלתחה שלנו, ייתן לנו הסבר איזה גוונים מועדפים עלינו ועוד הצצה לתיבת התכשיטים שלנו, תגלה לנו עוד איזה סוג של קישוטים אנחנו אוהבים ומשם הדרך קצרה.

פישפוש קל בארון שלכם ותוכלו להרכיב לוח עם גוונים..הנה כמה דוגמאות

http://www.creaturecomfortsblog.com



http://electricfeelblog.blogspot.co.il/


http://whippedstyle.com

אז, אחרי שצלחנו את השלב הראשון...אנחנו יכולים לגשת למשימה ולהתחיל לסגנן את החלל.
הלבשת החלל נעשת בשכבות עד שהחלל לובש צבע, חומר וצורה כאשר כל אחד מהשלבים משפיע על השלב שאחריו.
והשלב הסופי בהלבשת החלל הוא בניית הקומפוזיציה של החפצים בחלל (אקססוריז) שזוהי "תורה" בפניה עצמה.

לעתים התהליך ארוך ומיגע אבל, אין ספק שהתוצאה אומרת הכול אם הצלחנו לגרום לתחושה של הרמוניה בצבעים ושילוב של חומרים שגורם ללקוחות לרצות לשהות בחלל וגם ליהנות ממנו - סימן שהצלחנו במשימה.

הנה הצצה לפינה קטנה מתוך חלל מגורים שנעשתה בו הלבשה מהיסוד- קיבלתי לידי חלל ריק ללא רהיטים.
תחילה ביצעתי העמדה בשל צורתו המשושה והקמורה של החלל ואחרי שהסכמנו איפה כל רהיט ישב בחלל התחלנו במשימה...הקירות נצבעו בצבע חקי-זית הווילונות שנבחרו בחלק מהמפתחים דגם של כיווצים ובחלק וילונות מדגם רומאי רך בגווני בז' ומוקה, נבחר שטיח מרכזי בצבע טבעי, התאמנו לספה החדשה כריות  בשילוב גווני סגול-לבנדר,ירוק וצהוב, שתי כורסאות ישנות שודרגו ורופדו ואפילו שידה ישנה קיבלה חיזוק בצורת ידית חדשה צבעונית ומעניינת שנרכשה בשוק הפשפשים. נרכשו גם גופי תאורה, תמונות ואביזרים נוספים שלא נראים בתמונה כיוון שלא ניתנה לי האפשרות לצלם את כל החלל וזהו בעצם צילום שלי שנעשה דרך מכשיר הטלפון.


פינה מתוך חלל מגורים שעבר הלבשת חלל , צילום : ורד בן-סימון 


ואל תטעו, אין קשר בין בחירת רהיטים יוקרתיים לבית חם והרמוני, אני לא אשכח את שיחת הטלפון הבהולה של אחת הלקוחות שטענה כי רכשה ספות ורהיטים יקרים והבית לא מרגיש לה...בית.
החיבור בין החומרים, הגוונים, הטקסטיל והרהיטים הוא שעושה את ההבדל בין חלל מסוגנן שנעים להיות בו ולבין חלל שמרגיש קר ומנוכר ושלא נעים להיות בו.


כמו שאתם יודעים, הסתיים מחזור מס' 2 של קורס העשרה למעצבי פנים וזו הייתה קבוצה מדהימה עם אנרגיות מטורפות, עשייה וחיבורים והכי כייף לשמוע על שיתופי פעולה שרוקמים עור וגידים, מבחינתי אין סיפוק גדול מזה!!
ואני כמובן בהתרגשות לקראת הקבוצה החדשה שתתחיל את הקורס מיד אחרי החגים.

חשוב לי לספר שבקורס, המעצבות נחשפות לכל תהליך הלבשת החלל ומיישמות בעצמן משיעור לשיעור, לומדות להכיר את סגנונן האישי ועוברות תהליך עם עצמן, לא משנה אם את מעצבת או אדריכלית, עובדת מספר שנים בתחום או שזה עתה התחלת, בכל שלב תוכלי לעצור ולהעשיר את הידע שלך והפעם גם לתכנן ולעצב עם סגנון.
אני מקפידה על קבוצה קטנה ואינטימית, על מנת שכל אחת תוכל לקבל את היחס האישי לכל אורך הקורס .

ההרשמה בעיצומה ומועד תחילת הקורס 10.10.12
לפרטים וקביעת פגישה - 054-4453463

שלכם,
ורד בן-סימון
סטייליסטית לעיצוב הבית ומרצה בתחום העיצוב
v.vered@gmail.com



 .




2 תגובות:

  1. ורד, זה ממש פוסט נהדר. אני חושבת שאין לנו בארץ "מסורת" אמיתית של הום סטיילינג ולכן גם הגישה לזה היא מאוד פשטנית ו"קישוטית". כשבעצם הום סטיילינג טוב ואיכותי דורש היכרות אמיתית ועמוקה עם הלקוחות שלנו , סגנון החיים שלהם והחלל בו הם גרים. אוהבת את הגישה שלך מאוד. בדיוק מעצבות כמוך עושות שם טוב למקצוע שלנו.
    ריקי

    השבמחק
  2. ריקי תודה!!
    שמחה מאד שאת בגישתי אחרי הכול, לעצב ולסגנן בית "לאחר" היא משימה לא פשוטה וחלק מהצלחה שלנו אחרי היופי זה גם לדעת שהצלחנו להגיע אליו והביא לביטוי את רצונותיו והכי חשוב את מי שהוא..אחרי הכול הוא גר שם.

    השבמחק