יום שישי, 2 בנובמבר 2012

חוקי היצירה

זכורים לי שיעורי המלאכה בבתי הספר שהחלטתי לקחת דמות של ספה בצורת שפתיים ולהפוך אותה למראה...
לימים, בתואר השני במסגרת החוג למנהל עסקים לקחתי קורס שנקרא חשיבה יצירתית 
אני זוכרת שבשיעור הראשון המנחה רשם לנו על הלוח כמה חוקים ליצירתיות ואני תהיתי היתכן ?
מסתבר, שכל אחד מאיתנו יכול ליצור ולחשוב יצירתי אחד מהחוקים היו לקחת מוצר ולשנות לו את הייעוד
ואת זה אני ממש אהבתי, אני חושבת שאם יש משהו שמאד מרגש אותי בעיצוב הבית ובכלל זה למצוא פתרונות יצירתיים וכמובן וליצור משהו חדש שלא היה לפני.

הנה כמה דוגמאות פשוטות : רציתי ליצור את המילה LOVE  ושוב, לא רציתי שזה יהיה שבלוני ומשעמם.
כל אות ליקטתי בחנות אחרת, עד ש"נתקעתי" עם אות אחרונה שלא נמצאה למידות שרצתי ואז, חשבתי מה יכול לתת לי את האפקט הרצוי ולמה בכלל אני זקוקה לעוד אות...יום אחד נכנסת לחנות One bedroom בשוק הפשפשים ומצאתי קערה קטנה בצורת דג - בינגו אמרתי לעצמי, כל כך התלהבתי שהמוכרת שאלה, מה קרה ספרי לי גם ...להלן התוצאה

עיצוב,סגנון וצילום :ורד בן-סימון 

ועוד קרה שרציתי לרכוש זוג מנורות ולתלות אותם מעל האי שבמטבח, לא יכולתי להרשות לעצמי את המותג היוקרתי יום אחד בשיטוטי באת מחנויות האביזרים לבית מצאתי שני אגרטלים ואיך שהסתכלתי עליהם הבנתי שהם יהיו המנורות...
ואז, כמובן נדרשה קצת עבודה למצוא איש מלאכה שיעשה חור וירכב את כל הגוף התאורה למזלי, נמצא האיש והניתוח עבר בהצלחה... ולהלן התוצאה :

מנורות מעל בר אצלי במטבח עיצוב, סגנון וצילום : ורד בן סימון 

הנושא הזה כל כך קרוב ללבי כך שאני מוצאת עצמי מסתכלת על חפצים ופרטים ומנסה לראות איזה ייעוד הם ישמשו אותי וכך קרה לפני כשלוש שנים הסתובבתי עם אחותי באיקאה וראיתי לוח ראש מיטה עשוי פסי עץ מיד אמרתי לאחותי בואי נשים את זה על גבי הקיר וניצור גב יפה לטלוויזיה, אחותי מצידה החליטה שהפעם היא לא זורמת איתי ואני נשארתי עם ה-וויזן בראש...
עד שפגשתי את הזוג המקסים מ' ו-ג' כאשר הסתכלתי על קיר הטלוויזיה שלהם כבר ידעתי  בליבי שהפעם ה-וויזין שלי יתממש.
 הלקוחה מצידה רצתה לבדוק אופציה של קיר גבס ואני אמרתי לעצמי "בבקשה לא עוד קיר גבס משעמם " ואז  באחד הביקורים באיקאה לקחתי אותה הישר למחלקת חדרי השינה, שם היא קיבלה הסבר אודות הקונספט לקיר הטלוויזיה,  הלקוחה החליטה לזרום עם הרעיון שלי ואני לרגע החסרתי פעימה...לא ידעתי את נפשי מאושר, שאלנו כמה שאלות מקדימות את שירות הלקוחות רכשנו ויצאנו עם השלל מרוצים.
אז, ככה נראה קיר הטלוויזיה כשהגעתי אליהם :

קיר טלוויזיה לפני - צילום ורד בן-סימון 

אני חייבת להודות שיום לפני ההתקנה אני הייתי בהתרגשות רק שהכול יצא ממש כמו שצריך
 ופה המקום לומר לטל שהיה קשוב וביצע בהצלחה רבה את המשימה הלא פשוטה הזו.


טל שובר את מזנון הגבס 

והנה התוצאה: שתי פלטות של ראשי מיטה שחוברו יחד.


עיצוב, סגנון וצילום : ורד בן-סימון 


עיצוב,סגנון וצילום: ורד-בן סימון 


מי היה מאמין...שחלומות מתגשמים, אני כל כך מרוצה מהתוצאה הסופית כמו כן גם הלקוחות קיבלו קיר מעניין ולא שבלוני והכי חשוב בעלות שתואמת לתקציב שלהם.

זה היופי שביצירה ובעולם שלנו הכול עוד אפשרי ...

שלכם,
ורד בן-סימון
סטייליסטית לעיצוב הבית ומרצה בתחום העיצוב
v.vered@gmail.com



10 תגובות:

  1. ורד יקרה הכל יצא מקסים, וקיר הטלויזיה פשוט מושלם!!! איזה כיף שיש רעיונות ככ טובים ואפשר להוציא אותם לפועל! בורכת!! נשיקות!

    השבמחק
    תשובות
    1. ציפי,
      התרגשתי לקרוא את תגובתך החמה, נשיקות !!

      מחק
  2. ורד, היה שווה לחכות. רעיון יצירתי ביותר וביצוע מושלם. נהדרת!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ריקי, כייף לי לשמוע שזה מצא חן בעיינך !

      מחק
  3. ורד זה כל כך מקסים!!
    איזו יצירתיות!
    וכמי שאוהבת לשנות ולגוון שלא יצא שבלוני ו"כמו כולם" אהבתי מאד את התוצאה עם גב המיטה
    ובמיוחד המנורות - כל הכבוד על ההשראה והביצוע!
    בהצלחה בכל <3

    השבמחק
  4. יצא משגע!!! יופי של רעיון!
    נקי, מינימליסטי. אוהבת מאד!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, כייף לי לקבל ממך מחמאה שכזו !!

      מחק
  5. קיר הטלויזיה יצא מקסים!
    אפשר בבקשה לדעת מה זה המזנון שיש בתחתיתו? האם הותאם במיוחד למיטות ראש המיטה שמשמש כגב לטלויזיה?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. זה מזנון שנרכש באיקאה. באותה המידה של ה"מראשות מיטה"

      מחק